pühapäev, 28. juuni 2015

Jaanipäev Läänemaal

Terekest,

Nüüd postitus sellest kuidas möödusid minu jaanid maal.

Maale läksin ma juba esmaspäeval koos õe ja õemehega. Kuna musununnu oli tööl ja pidime nagu nii järgmisel päeval maale minema, siis otsustasin koos õega minna, et järgmisel päeval saaksime aiamaale kohe toimetada. Enne kui grillima läksime Kata ja Susi aiamaale tegime õega kodust kartulisalatit, mis tuli väga hea, sest selles oli mõnusalt palju emme tehtud soolakurki. Ma imestasin, et see salat mu kõhtu punni ei ajanud, sest peale seda kui ma kaalust alla hakkasin võtma, siis sellised toidud ei sobi mulle enam. Salat valmis, grillimis asjad kaasa ja võtsimegi suuna Kata ja Susi aiamaale. Grillmeistriks oli meil loomulikult Susi, sest keegi peab ju seda tööd ka tegema ja iga peremees ikka ise majandab oma aiamaal onju!? Aiamaal oli meil mõnus seltskond kelleks olid mina, õde Maily, õemees Marek, emme, emme elukaaslane Kaivo, naabrinaine Kata (Katrin) ja tema mees Susi (Aivar) ning nende tütar Viktoria koos kahe sõbraga.

Nagu ma üleelmises postituses kirjutasin, siis käisin Mailyle ja Marekile rukkilill korjamas. Nüüd natuke selle jätkuks, kuidas ma õhupallid puhusin ning lilled korjasin. Mõtlesin juba pikka aega kuidas seda mõtet ja ideed teostada. Plaan valmis tõusin ühel hetkel lihtsalt grillijate juures püsti võtsin Mareki autost oma kilekoti (selles olid käärid, pael, pump, õhupallid) ning emme jalgratta ja ütlesin:,, Lähen tuppa ja tulen kohe tagasi :)". Valetada pole ilus aga sellel hetkel oli see hädavale. Emme helistas mulle mitu korda, et ma midagi toast tooksin :) ise vastasin kogu aeg: ,,Jah võtan." Tegelikult olin ma töökoja tee peal, kus korjasin mõned lilled ning pumpasin õhupallid täis. Toimetused tehtud korjasin asjad kokku ja ronisin ratta selga tagasi ning kihutasin aiamaale. Nii laulsime neile kõik koos ja soovisime palju õnne. Vot selline vahva seik oli lillede ja õhupallidega enne kui need pidulisteni jõudsid.

Õhtu lõppes mõnusa lõkkega, mis Susi ja Marek põlema panid. Lõkkes olid enamik küll oksad aga sooja sai mõnusalt. Mainimata ei saa jätta ka seda, et lõkke põlemise ajal suutsid mehed kaks reha ära lõhkuda kui nad oksi sättisid :). Nagu ma ka eelmine kord kirjutasin, siis ikka ja jälle juhtub Marekiga midagi. Me ütlesime õega talle juba enne:,, Lõpeta see lõkkes sudimine ära enne kui sulle sealt midagi kuhugi lendab!" No ei kuulanud meid ja pauk oligi käes. Söe tükk lendas talle kuklasse, mille tulemuseks oli selline juuksekarva kärsakas :), mis ajas ta oma näo väga krimpsu. Söe tükk põletas tal ikka naha ka ära ja nii jäi talle sellest väike põletusjälg.  Õnneks lõppes kõik hästi. Üldiselt oli väga äge õhtu lõkke ääres, sest sai kuulda ikka jutte, mille peale jäi suu lahti. No issanda loomaaed on ikka suur ma ütleks.

Teisipäeval olime Mailyga nii tublid, et suutsime peenrad ära rohida. Hea meel oli mul taaskord selle üle, et Maily suutis seda teha. Te ehk küsite mika mul on alati hea meel selliste väikeste asjade üle, siis ehk kunagi tulevikus kirjutan sellest miks see nii on, kui mulle luba antakse.

Aiamaa rohitud hakkas lõpuks ka vihma sadama ja nii läksimegi tuppa. Musununnu oli ka vahepeal  ilusti maale jõudnud ning pani aiamaale telgi püsti. Küsite miks me toas ei maganud? See on saanud meie traditsiooniks, et jaanide ajal magame telgis. Meie läksime Mailyga tuppa ja mehed jäid Mareki bussi. Nii tiksusid nad seal ikka ilmatuma aja, sest vihma sadas ning kuskil polnud olla. Mingi aeg tuli mu venna Riho ka külla, mis oli väga vahva. Riho istus ka mingi aja nendega seal bussis kui äkki tuli tuppa süüa nõudma :D. Kartulisalat söödud arvas ta, et nüüd kuluks üks kohvi ja tort marjaks ära. Kuna Taebla pood oli veel lahti, siis saatsid kaks õde ta sinna tordi järele. Kuna teda eile ei olnud, siis enne kui ta uksest välja läks hüüdsin talle: ,,Ära eilseid pidulisi unusta!" Nii tuligi ta ühe tordiga, mis ta Mailyle ja Marekile kinkis. Vot selline lahe venna on mul. 

Mõnus öö seljataga algas meie hommik samamoodi nagu eelmine aasta :). Emme ja Kaivo tulid aiamaale kohvitassid, suhkur ja kohvi termoses kaasas ning hüüdsid: ,,Hommikust, kohvipaus, kohvipaus :)!" Mina nägin aga samal ajal mingit ägedat krimpkat unes :) ja nii see poolikuks jäi, sest soe kohvi saabus. Mis nii viga aiamaal magada, onju :). Kohvi oli, liha oli ka, õde tõi veel seda head torti ka ja magala oli ka olemas, mis sa hing veel ihkad. :D

Õhtu möödus meil taaskord väga meeleolukalt ja ägedalt. Sai ikka naerda ja lollitada. Proftilaktika mõttes olime üles pannud ka suure presendi juhul kui vihma sadama hakkab (õnneks ei sadanudki). Grillmeistriks oli meil taaskord Susi :) kellel oli ilmselgelt juba igasusgusest grillimisest kõrini. Nii me istusime ja lobisesime seal lõkke ümber. Kahju ainult, et Kata nii vara ära läks. 

Öö veetsime taaskord telgis aga seekord juba kolmekesi, sest õepoeg Marcus Cesar jäi ka meie juurde. Nüüd olengi juba mitu päeva tädi kohustusi täitnud, mis on väga tore. Üheskoos oleme ka ühteist ette võtnud. Käisime ratastega sõitmas meie kergliiklusteel, eile korjasime Andri vanaema aiamaalt maasikaid, käisime jalgrattale uut mantlit ja lohvi ostmas, muidugi jäätist oli meile ka vaja ja õhtul käisime koos Andri tädiga esimest korda Laulasmaal Otti ja Matilda kohvikus. Täna lähme Andri onupoja sünnipäevale, kes saab 21. Seega palju, palju õnne Tarmole, kes saab nüüd vabalt kasiinosse minna :). Eks uus nädal näitab, mis me veel teeme.

Taaskord selline pikem aga lõbusam postitus.

Nüüd mõned pildid jälle:

Udune grillmeister Susi
Meie mõnus lõke vol 1
Meie mõnus lõke vol 2
Meie present onn :)
Tõestus, et meil oli ägedad jaanid vasakult Kaivo, ema, Andri, mu vend Jarmo

Hommikukohvi aiamaal
Kõik, mis lõkkest alles jäi :)
Esimesed vardad Andri tehtud klassikalist äädikamarinaadis šašlõkki, mis kadusid nagu soojad saiad

Olge mõnusad ja hoidke oma lähedasi,
Marve

Kommentaare ei ole:

Uue aasta maagilised mõtted

Täna kohe on nii ilus, haruldane ja omapärane kuupäev, mis kutsub kohe kirjutama ning oma mõtteid jagama. 02.02.2022, onju üks wonderful day...