pühapäev, 27. september 2015

Koolipoolsed ootused

Heihopsti,

Aeg lendab ikka ruttu. Alles oli laupäev ja täna juba pühapäeva õhtu. Ohjh. Muidu on mul hästi läinud ja toimekalt. Kodu on tõesti see koht, kus ma olla tahan. Kuna eelmine reede käisin koolitusel ja seal oli vaja teha kodutöö, siis sellepärast lükkus see postitus edasi. Kolmapäeval käis Liisu küüsi tegemas ja peale selle olin neljapäeval ja reedel tööl. Eile käisime naisterallit vaatamas ja tänane päev oli koduste toimetuste jaoks. Nüüd püüan aga natukeseks maha istuda ja kirja panna kooliõpetaja nõuanded.

Ütlen ausalt, et isegi mina õpetajana sain seal enda jaoks olulisi asju.

Esiteks on kasvukeskkond see, mis toetab lapse arengut. Kodu on see, kus pannakse alus lapse algteadmistele ja lasteaed on see, kes toetab lapse arengut.

Ennekõike peab laps olema valmis nii vaimselt, füüsiliselt kui ka sotsiaalselt, see tähendab, laps peaks suutma end arusaadavalt väljendada, julgeb teistega suhelda ja arvestab teistega, suudab oma järjekorda oodata ja soove väljendada ning abi küsida. Kindlasti peaks laps teadma ka viisakusreegleid. 

Kui laps on kooliks valmis, siis selja taha jääb mänguline huvi.

Kooli tulles oodatakse lapselt veel aktiivset tegutsemist. Laps peaks vähemalt 10 minutit püsima ühe tegevuse juures. 7-10 minutit aga käelise tegevuse juures. P. Kula rääkis, et praegused lapsed, kes sügisel kooliteed alustasid ei suuda istuda ning tõusevad lihtsalt püsti. Seega emmed ja issid kui te seda postitust loete, siis harjutage lastega tasapisi ka püsivust laua taga.

Pöörake tähelepanu ka sellele kui lapsele(tele) midagi loete, siis küsige ta käest küsimusi. Miks? Nii saate lapsevanemana vastuse sellele kas laps saab loetust aru ja oskab ka küsimustele vastata. Samuti pöörake tähelepanu sellele kas laps vastab küsimusele täislausega. Juhul kui ei vasta, siis harjutage seda, sest üks sõna ei ole vastus. Lause peaks koosnema vähemalt 3-5 sõnast.
Töövihiku ülesandeid täites pöörake ka tähelepanu sellele kas laps sai töökorraldusest aru. Kuidas pöörata? Laske lapsel kogu ülesanne ära lugeda ja peale seda las räägib oma sõnadega, mis ta tegema peab. Kui ei osanud rääkida, siis seda tuleb hakata harjutama, sest katsetel peab ta ju aru saama, mis ta tegema peab. 

Veel peaks tähelepanu pöörama sellele kas laps kääridega lõigata oskab ning värvimisel püsib joones. Kui ei, siis tuleb seda harjutada. Kuidas? Lõigake koos lapsega ja värvimisega sama lugu. Näidake lapsele ette või tehke temaga koos. 

Vanem peaks endale selgeks tegema mõisted häälik, häälimine, joonistähed, trükitähed ja kirjatähed. Miks? Sest aeg on edasi läinud ja enam ei ole nii nagu vanasti. Ajalugu näitab, et inimesed eksivad just viimaste mõistetega :).

Kindlasti ei ole vaja kooliasju enne osta kui ei ole koolist antud nimekirja. Pilvi sõnul ei ole neid asju nii palju vaja, et oleks vaja varuma hakata. 

Selline lühike kokkuvõte sellest, mis meile kooliõpetaja rääkis. Kellel tekkis küsimusi võib julgesti kirjutada või ühendust võtta.

Homme on aga juba uus nädal ja kohe saab september läbi.
Paar teemat on veel soolas aga nendest kirjutan kui kiire möödas.

Seniks olge tublid ja hoidke end soojas, sest haigusepoisid on liikvel,
Marve.

Kommentaare ei ole:

Uue aasta maagilised mõtted

Täna kohe on nii ilus, haruldane ja omapärane kuupäev, mis kutsub kohe kirjutama ning oma mõtteid jagama. 02.02.2022, onju üks wonderful day...