reede, 11. september 2015

Natuke kaalu juttu.

Terekest taas.

Peale pikki ja kohati raskeid tööpäevi ärkasin täna hommikul hea tujuga ja sooviga ennast kaaluda, mida ma ei ole juba pikka aega teinud.

Nii tuligi mul mõte sellest kirjutada (tegelikult on see ammu mõtetes mõlkunud aga ei leidnud õiget päeva ja hetke). Kuna ma olen saanud palju positiivset tagasiside selle koha, et ma olen palju kaalust kaotanud ja ma näen kena välja, siis tuligi mul täna tahtmine sellest kirjutada ja enda positiivsust Teiega jagada.

Ehk algab kellegi kaalulangetamise teekond just peale selle postituse lugemist.

Ma ei ole vist kuskil kirjutanud palju minu algkaal oli kui ma kaalu langetama hakkasin. See number tundus mu jaoks nii suur, et mul oli häbi seda öelda. Täna võin aga pea püsti öelda selle numbri, sest see on tänasel hetkel minevik. Selleks numbriks oli 86,5kg. MA EI TAHA ENAM KUNAGI NII PALJU KAALUDA, SEST SEE OLI MINU ELU PIINARIKKAM AEG. Võite küsida, miks? Sest,...

  • ma olin kogu aeg väsinud ja iga lõuna kui vähegi lasteaiast kodus käisin magasin,
  • minu tervislikud näidud olid paigast ära, kui mitte öelda, et kohati ka tervisele ohtlikud,
  • ma vaevlesin jala krampide käes,
  • minu enesetunne oli kogu aeg kehva ja mul ei olnud energiat, et midagi teha,
  •  ma olin tihti haige,
  • ma tujutsesin väga palju ja olin stressis,
  • ma ei olnud rahul selle pildiga, mis mulle peeglist vastu vaatas,
  • loomulikult ei olnud mul midagi selga panna.
Eelmise aasta lõpus lisasin ma facebooki lehele pildi sellest, milline ma olin enne ja milline pärast. Minu üllatuseks sain ma sealt nii palju positiivset tagasisidet, mis andis mulle motivatsiooni juurde.

Mis motiveeris mind kaalu langetama ja kuidas ma sellega algust tegin?

Kõik sai alguse sellest, kui ma ühel päeval hakkasin arvutama oma KMI. Ma pidin šokki saama, sest natuke oli veel rasvumisest puudu. Nüüd sain alles aru, et asi ei saa nii jätkuda.

Nii rääkisin ühe sõbrannaga, kes oli usinasti kaalu langetamas. Uurisin ja puurisin temalt erinevate teemade kohta kuni hetkeni, millal ta saatis mulle toitumiskava näidise. Hetkel mil ma selle pdf faili avasin käis minu sees plõks ja sealt see kõik algas.

Ma püüdsin selle järgi toituda ja see hakkas ka tulemusi näitama. Ma alustasin jälgimist 09.04. 2014 ja augustiks olin juba 11,4kg ning detsembriks juba 15,3 kg. Küsite, kuidas see nii kaua aega võttis? Eks sellel ajal tuli ette patustamist ja kõike muud. Muidugi mingi aeg seisis kaal väga pikalt. Täna võin öelda, et kõik see kaal langes toitumise arvelt. Füüsilist tegin suhteliselt vähe. Lõpuks leidsin abi ka fitlapist, mis toimis väga hästi. (Soovitan sellega liituda kellel vähegi soov kaalu langetada aga ei tea kuidas. Seal tehakse sinu eest kõik ära ainult, et ise pead söögid valima ja need valmis tegema :)). Praegu võimalus seda kolm päeva tasuta proovida. No ja siis tuli suvi. Kaal kiikus üles-alla aga mitte palju. Nüüd oleks vaja lihtsalt samale reele tagasi saada.

Täna praegusel hetkel kui ma poes käin on minu valikud hoopis teadlikumad kui vanasti. Tavaliste makaronide asemel ostan täistera omasid ja valge riisi asemel pruuni. Vorsti asemel sinki. Rohkem ostan puu- ja juurvilju. Vahel ikka luban asju ka, mis igapäevaselt minu toidulauale ei kuulu, näiteks sardell (keedetult on veel eriti hea), pirukad, koogikesed, maiustused jne.

Kõik see trall on mõjunud mulle väga positiivselt, sest jala krambitamised on kadunud. Minu eluohtlikud tervisenäitajad on korras (thui-thui-thui). Mul on energiat, ma ei tujutse nii palju, ma ei ole nii tihti haige. Ennekõike olen rahul selle pildiga, mis mulle peeglist vastu vaatab.

Kuna täna on ka päikesepaisteline ilm, siis oli mul tahtmine selline positiivne ja heade mõtete postitus kirjutada. Lõpetuseks üks väike võrdlus:

juuni 2013> detsember 2013> juuni 2014> aprill 2015
Kui sa tahad olla terve ja hea enesetundega, siis astu korra kaalule. Nüüd vaata, mis number sulle sealt vastu vaatab. Kui number ei meeldib sulle, siis istu korra maha ja mõtiskle, miks see nii on? Järgmisel hetkel tutvu toiduainetega, mis sul kodus on? Kui leiad nisutooteid jne, siis proovi need asendada täistera omadega. Hakka neid tarbima ja sa näed, et sellest on abi. Kui oled mingi aja tarbinud astu uuesti kaalule ja sa üllatud. Uskuge mind ja nii see langetamine alguse saab.

Kelle soovi võin jagada näpunäiteid sellest, kuidas alustada teed parema tervise nimel. Kõik küsimused, mis teil seda postitust lugedes tekkisid on teretulnud. 

Päikest,
Marve

Kas Sina saad öelda, et Sa oled õnnelik?

Hei-hei, Täna tahan jagada Teiega ühte mõtet, mis mina tabas.  Hoiatan, et see on kirjutatud emotsiooni ajal. Seega võib seal olla midagi...