esmaspäev, 1. jaanuar 2018

Vana ja uue aasta mõtted

Sau,

Lahkunud on aasta vana,
kätte jõudnud aasta uus.

Head uut aasta Teile mu lugejad ja aitäh, et hoiate mu blogil ikka silma peal.

Enamik blogijaid on juba kirjutanud, mis sai eelmisel aastal täitetud või, mis jäi täitmata. Nii nagu alustasin eelmist uut aastat, et ei anna ühtegi lubadust ega sea ühtegi eesmärki, sai täidetud. Juba etteruttavalt, et see aasta on samamoodi. Ma ei anna ühtegi lubadust, sest sellel on minu jaoks väga lihtne seletus.

Elu on õpetanud, et võime oma elu eesmärgistada, aga mingil põhjusel ei saa need täidetud. Olen alati seda meelt olnud, et elu tuleb elada hetkes. See eesmärkide ja saavutuste seadmine on tulevikus elamine. Muidugi kui Sa oled hull sportlane, siis sa seadki uued eesmärgid, et ikka paremaid tulemusi saada või kohti, aga mina räägin tavainimestes. 
Kunagi on isegi üks selgeltnägija öelnud, et inimeste suurim viga on elada tulevikus. Olen kahe käega selle mõtte poolt, sest sa ei tea kunagi, mis Sulle see aasta toob. Sa võid plaanida palju asju, kui see sinu “eluraamatusse” sisse kirjutatud pole, siis järelikult ei pea ega saa see eesmärk ka täidetud. Oh seda õnnetust, kui plaanitud eesmärgid jäid täitmata. Mis see annab kui ei täitunud? Juhtub sellest midagi? Tegelikult ju mitte. Elu on elamiseks ja nautimiseks, mitte enda piitsutamiseks.
 Sa ei tea isegi seda kas sa üldse homset päeva näed. 
Selline imelihtne selgitus on minul kogu selle eesmärkide seadmise peale. Eks igaühel on siin ilmas oma arusaamine elust, elamisest ja kõigest sellest. 
See on ainult minu arvamus. Võib olla on isegi mõni lugeja minu mõttega nõus ja toetab seda, aga eks seda saab igaüks ise otsustada. 

Sellest hoolimata õpetas, tuletas meelde, kinnistas, mulle eelmine aasta midagi. Panen mõned mõtted kirja. 

* Kõigepealt on ääretult tähtis, et Sa suhtled oma perega ning oled alati olemas, kui Sul on vaja või keegi teine vajab Sinu tuge. Ühtehoidmine nii heas kui halvas on üks eelmise aasta põhimõtteid ja see tuleb ka uude aastasse kaasa.

* Raskused siin ilmas antakse meile selleks, et neid ületada, ning nendest õppida.

* Tuleb usaldada oma sisetunnet ning südamehäält. Seda mõtet kinnistab ennekõike meie pisipiiga. 

* Elu tuleb elada üks päev korraga ning tunda rõõmu sellest, et jälle on hommik.

* Inimesi tuleb tunnustada, sest see mõjub neile positiivselt ja loob hea enesetunde.

* Õiged inimesed Sinu ümber loovad õige enesetunde. 

* Sinu ellu tulevad uued inimesed mingil põhjusel. Kas siis õpetama või kohta kätte näitama. Kõik see oleneb juba inimestest endist. 

* Elada tuleb nii, et sa tunned enda üle uhkust ja oled rõõmus selle üle, mis sul on, mitte kogu aeg viriseda ja halada. 

* Endale tuleb tunnistada tehtud vigu, ning vajadusel vabandust paluda, sest veritsevad haavad ei kasva ise kinni kui selleks ei anta põhjust.

* Inimesed sinu ümber ei ole tegelikult sellised nagu nad näitavad olevat. Kui saaksid lööksid noa selga ja piinaksid mitme piitsaga.

* Kuhugi ei ole kadunud kahepalgelisus ja kadedus.

* Sõnal või sõnadel on ääretult suur jõud. Öeldud või kirjutatud sõnu/mõtet ei saa tagasi võtta.

* Eelmise aasta ning nende mõtete lõpetuseks jagan Teiega ühte ääretult armast mõtet endast.
Ma pidavat olema nii haruldane inimene. Küsides selle mõtte juurde küsimus, mismoodi? On vastuseks, et igas mõttes, ning seda on väga raske sõnadesse panna. Sinus on midagi sellist, mida kõigis ei ole. 
Minu üks väga kallis pereliige ütles: ,,Tead Marve, kui mul oleks Sind kellelegi eeskujuks tuua, siis ma teeks seda, sest sa oled selle igati ära teeninud." 

Need olid mõned mõtted. Peale selle sai tehtud veel:
* kõikides tubades remont,
* leidsin aega käsitöö tegemiseks, mida plaanin ka uuel aastal,
* abistasin abivajajaid ja teen seda ka uuel aastal,
* tegin heategusid,
* tegelesin natuke spordiga,
* muidugi jäid ka aja nappuse tõttu mõned asjad unarusse, poolikuks või sootuks ainult mõtteks,
* saime telkimas käia, puhata ja spad külastatud nagu igal aastal, ning isegi reisil (küll Rootsis, aga ikkagi reisil).
* käisime musununnuga isegi teatris,
* maha sai peetud meie piiga päris esimene suur sünnipäev.

Kindlasti oli veel toimetusi, mis tehtud sai, aga rohkem ei meenu. 

Kokkuvõtvalt oli meil tegelikult üks ääretult tore aasta. Oli nuttu, aga samas väga palju naeru. Me olime terved jo loodame, et ka see aasta. 
Kindlasti on sellel aastal meile toredaid seiklusi pakkuda. Jääme huviga ootama. 

Teile mu lugejad, soovin ilusat uut aastat.
Äkki jäi Sulle isegi kõrvu kõlama mõni mõte, mis kirja panin, ja tahaksid seda enda juures muuta, sest maailma muutmist tuleb alustada iseendast.





Kommentaare ei ole:

Uue aasta maagilised mõtted

Täna kohe on nii ilus, haruldane ja omapärane kuupäev, mis kutsub kohe kirjutama ning oma mõtteid jagama. 02.02.2022, onju üks wonderful day...